onsdag 14 november 2007

esimene rootsi keele kursus

Täna toimus kauaoodatud rootsi keele kursus Malmö Folkuniversitetet'is. Alustan tasemel B2. Läksin kursusele segaste tunnetega - kartsin, et see osutub raskeks, aga samas teadsin, et tase B2 peaks olema koolis mingil määral läbitud. Tuli välja, et teised kursusel ei ole oskustega just kaugele jõudnud, vaatamata sellele, et neil on eelnevad tasemed läbitud. Sattusin suht masendusse, sest ma ootasin ja lootsin, et ma õpin palju juurde...aga nii vist ei lähe. Kursusel on mõned, kes ei saa ka enamikust õpetaja jutust aru..ja õpetaja ise on pärit Iraanist. No mida veel..ta on elanud Rootsis alates 1990 ja töötab õpetajana aastast 1996, aga ikkagi. Minu meelest on ta rootsi keel naljakas, kuigi ta ütleb, et on ekspert grammatika alal.
Masetsesin siis tunni ajal veits omaette ja ei suutnud välja mõelda, mida teha. Järgmine tase osutuks vist liiga raskeks ja pealegi see on juba alanud. Koju jõudes, rääkisin Liv ja Vyv'ga. Nende meelest on ka jama, et teised on madalamal tasemel, aga midagi pole teha. Katki ma ikka ei jäta, midagi ma ju ikka õpin (loodetavasti) nende 8 nädalaga. Pean ise rohkem panustama. Ja siis võtan järgmise taseme. Olen tegelikult ikka veel veidi segaduses...homme räägin Lisa ja Ingeriga.
Õpikud on ka nii pagana kallid. Nende eest tuleb veel eraldi maksta, st need ei käi kursuse hinna sisse. Kursus ise maksab juba hingehinda. Äkki õnnestub üks õpikutest neti kaudu soodsamalt saada (kui kohapealt ostes). Eks ma tegutse sel alal.
Siis veidi kursusekaaslastest. Õnneks on enamik nooremapoolsed. Rohkem eestlasi pole. Praegu on meid 11 - iirlane, prantslane, 3 valgevenelast, portugaallane, brasiillane, hiinlane (Taiwanist), türklane, mina ja üks veel, aga üks valgevenelane tahab järgmisele tasemele minna. Las läheb, ta tundub olevat suht ennasttäis tüüp. Naine Taiwanist on naljakas...meil oli täna ülesandeks kirjutada lühiessee naistest ja meestest - erinevustest, sarnasustest jne. Ta suutis paberile panna paar rida. Kui õpetaja talt küsis, et kas ülessanne on ta jaoks raske, vastas ta: "Mitte eriti, ma lihtsalt ei oska midagi arvata. Keegi tavaliselt ei küsi mu arvamust." Hallooo! Milliselt planeedilt ta tuleb? Ja, ma tean, et Taiwanis on elu teistsugune..anyway.
Neljapäeval siis jälle kursusele. Ma loodan, et ma ei saa oma esseed päris punasena tagasi...

Inga kommentarer: